|
Problema parcarilor in zonele de locuinte colective
Cu totii stim ce inseamna sa vii seara acasa intr-o zona cu blocuri. Dezvoltarea urbanistica a acestor cartiere a fost facuta intr-un moment in care numarul masinilor era cu mult inferior celui existent azi, iar perspectivele de dezvoltare erau extrem de pesimiste in acest domeniu. Ca atare avem spatii verzi transformate in zone de parcare pline de noroaie, trotuare si alei de acces blocate etc.
Programele de creare de noi parcari trebuie sa se dezvolte pe doua directii cu maxima prioritate: parcari ecologice, acolo unde spatiul existent este declarat spatiu verde, si parcari asfaltate/betonate, acolo unde este posibila constructia conform legii. Pe termen mediu si lung trebuie dezvoltate parcari supraetajate pe locatiile existente de parcari sau modificata legislatia in asa fel incat sa permita dezvoltarea unor astfel de parcaje in compensatie cu spatii verzi din zonele din imediata apropiere. In acest moment foarte multe proiecte se blocheaza in legislatia facuta in birou, legislatie care nu are la baza realitatile oraselor.
citeste mai mult aici
|
Siguranta cetateanului. Copiii nostrii merita mai mult
Putem vedea la tot pasul sfidari ale legii. Agentii care trebuie sa aplice legea adeseori dau neputinciosi din cap si spun "nu putem face nimic".
Legea nu mai trebuie sa ii protejeze pe BAIETII DESTEPTI, ci trebuie sa fie una pentru toti. Suntem azi in situatia in care cea mai mare parte a amenzilor intocmite de Politie, Jandarmerie sau Politia Comunitara poate fi contestata pe fondul unei legislatii ce are multe lacune.
Cea mai mare parte dintre procesele pe aceasta tema nu se judeca pe existenta sau nu a faptei, ci pe vicii de procedura sau legislatie. Acest lucru trebuie schimbat.
citeste mai mult aici |
Razboiul nervilor in trafic
Traficul din ce in ce mai aglomerat creaza un disconfort major tuturor participantilor la trafic. Daca in interiorul orasului am dicutat de anumite aspecte de trafic, un drum catre un serviciu mai bun in Bucuresti este o adevarata aventura intr-o zi de luni. Iesirile catre capitala sunt practic blocate fie de lucrari ce treneaza de o perioada buna de timp, fie de solutii studiate partial fara a avea in calcul influenta asupra traficului din Ploiesti. Sensurile giratorii de la Barcanesti si Kilometrul 6 trebuie cat mai urgent reevaluate. Crearea unor pasaje rutiere necesita insa fonduri pe care administratia locala trebuie sa le atraga din fonduri europene si guvernamentale.
citeste mai mult
|
Viata sociala
Ploiestiul este acum un oras cu un renume negativ in aceasta privinta. Multi artisti de valoare se gandesc de doua ori atunci cand primesc o invitatie la Ploiesti.
Cu cel mai bun Teatru de revista din tara, cu o orchestra de filarmonica extrem de talentata, cu personalitai ale culturii recunoscute atat in tara cat si peste hotare, orasul nostru trebuie sa beneficieze de un program coerent de revigorare a vietii sociale. Crearea unor evenimente ce tin de numele orasului precum Festivalul Castanilor sau Festivalul Nichita Stanescu trebuie sa se bucure de o mai mare audienta atat intre locuitorii orasului, dar si pe plan national. Implicarea municipalitatii in astfel de evenimente este o conditie esentiala in reusita unui astfel de plan de acctiune.
citeste mai mult | | | |